Zoekmachine adverteren, ook wel SEA (Search Engine Advertising) genoemd, betekent vindbaar zijn in de zoekmachine door middel van advertenties wanneer iemand zoekt naar een specifieke dienst of product. Van alle zoekopdrachten wordt 95% gedaan in Google. Hier zit jouw potentiële klant bij! Dit betekent dat jouw bedrijf altijd goed vindbaar dient te zijn op de relevante zoekwoorden, zodat je geen potentiële klant mist. Daar komt Google Ads om de hoek kijken.
Met Google Ads bepalen wij samen op welke zoekwoorden je vindbaar wilt zijn, welke advertenties jouw doelgroep te zien krijgt en op welke bestemmingspagina de bezoeker landt. Google Ads is daarentegen meer dan alleen adverteren op zoekwoorden, maar zo bereik je de potentiële klant ook op basis van onderwerpen, interesses, doelgroepen en intenties.
Het verschil met social advertising is dat je met Google Ads pas betaalt op het moment dat de bezoeker op jouw advertentie klikt. Door de website op de meest optimale wijze in te richten laten we deze bezoeker converteren in een lead! Door middel van Google Analytics meten wij precies hoeveel van de klikkers zich ook daadwerkelijk aanmelden of iets kopen. Zo weet jij precies wat die klikkosten jou opleveren. 100% meetbaar dus!
Hierin is de Customer journey belangrijk. Hoe en wanneer dien je jouw klant te bereiken. Samen bepalen wij graag welke fases van de Customer Journey belangrijk zijn voor jouw business en ontwikkelen we de juiste Google Ads strategie. De online bezoeker kun je onderverdelen in verschillende fases van de Customer Journey. Hiervoor gebruikt Advertisr. het See-, Think-, Do-, Care model. Hierbij passen ook andere doelstellingen, zoals naamsbekendheid creëren, online sales of up- en cross selling. Wij lichten deze fases graag toe in een vrijblijvend gesprek, zodat u het maximale rendement haalt uit het Google Ads budget!